Met de balen van Hollandsnieuwe
avatar

HollandsnieuweHollands Nieuwe

Gaat dit blog over haring?

Nee, allerminst.

Het gaat niet over Hollands Nieuwe maar over Hollandsnieuwe, de goedkope telefoonaanbieder van Vodafone. En Vodafone is weer de vervolgnaam van Libertel. En Libertel is ooit gestart als een samenwerking van ING met nog iets anders.

Alle belangrijke telefoonaanbieders hebben dure en goedkope varianten. Ik citeer de website Vergelijk sim only:

‘In Nederland vallen alle aanbieders uiteindelijk onder een van de slechts drie providers, namelijk T-MobileKPN en Vodafone. Dat betekent dat alle andere aanbieders gebruik maken van het netwerk van deze drie. Zo maken Ben, Simpel en Tele2 gebruik van het T-Mobile netwerk. Robin Mobile, Simyo, Telfort en Youfone gebruiken het KPN netwerk en Hollands Nieuwe is een dochter op het netwerk van Vodafone, waar ook Ziggo gebruik van maakt.’

Dus, lekker ingewikkeld, maar eigenlijk best simpel. Drie providers, met daarbinnen verschillende merken.

Abonnement

Ik heb een abonnement bij Hollandsnieuwe. Zolang alles goed gaat heb je bij Hollandsnieuwe geen reden tot klagen, maar dat is meestal natuurlijk. Pas als je réden tot klagen hebt, ga je klagen.

Dat wilde ik gaan doen.

Het ging om iets eenvoudigs: mijn factuur over de maand januari klopt niet. Het gaat om € 12,50 teveel. Niet bijzonder veel, maar wel bijna 50 procent van de totale maandelijkse abonnementskosten te hoog.

Om dat te kunnen melden, kom je bij Hollandsnieuwe in een Kafkaiaanse cirkel terecht waarin je steeds weer op dezelfde pagina’s komt en ondertussen nergens je  klacht kwijt kunt. Ook contact met de klantenservice is niet te leggen; je komt in dezelfde gekmakende loop terecht.

Ik zal het uitleggen.

Klantenservice

Op de klantenservice pagina zie je een aardige meid met haar armen over elkaar en die zegt:

‘Ik ben Anouk en ik help je graag verder.

  1. Typ hier je vraag of kies uit onderstaande hoofdonderwerpen.
  2. Vind je antwoord.
  3. Niet het juiste antwoord? Ik stuur je door naar de contactgegevens.’

Dan volgt er een invulvak.

Ik tik: ‘Mijn factuur klopt niet’.

Het antwoord van Anouk, met haar armen bewegingloos over haar elkaar, alsof ze wil zeggen: ‘voor zo’n domme vraag kom ik niet eens in beweging!’:

‘Heb je het idee dat je factuur niet klopt? (Ja, domoor!) Bekijk dan de specificaties van je factuur in ‘mijn hollandsnieuwe’ onder ‘gebruik’ om te zien hoe je verbruik is verrekend (dat deed ik al en zag dat het niet klopte!). Als er inderdaad iets niet klopt, neem dan contact met ons op via de contactpagina.

Ik klik opcontactpagina’.

Daarmee kom ik op een pagina met de koeienletters: HOE KUNNEN WE JE HELPEN? Daaronder twee mogelijkheden:

  1. je kunt inloggen – nee, dat hoeft niet meer, dat deed ik al. dat leverde op dat ik zag dat mijn factuur niet in orde was.
  2. je kunt weer een vraag stellen aan Anouk, die er nog steeds bijstaat alsof ze er totaal geen zin in heeft. Wat feitelijk ook zo is, want ik klik nog eens wat rond en iedere keer opnieuw stuit ik weer op het plaatje van Anouk met haar armen over elkaar.

De balen van Anouk

Kom eens in beweging Anouk! Vraag eens aan die baas van je waarom Hollandsnieuwe zo onbereikbaar is?

Ik klik Hollandsnieuwe na te lange tijd weg, zonder enige voortgang en met de balen in mijn lijf.

21 februari 2016

 


Reacties

Met de balen van Hollandsnieuwe — 4 reacties

  1. Hoi Rita, dit is herkenbaar. Ik heb twee dagen geleden nog met Billy zo’n gesprek gevoerd. Wat wel helpt is op twitter een bericht sturen, dan krijg je meestal via DM contact wat stuk beter werkt. gr ed

  2. Rita,

    Gewoon via Twitter aan de schandpaal nagelen. Met een link naar dit artikel voor de details.
    Meestal reageren ze dan wel

    Robert

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Maak de som af om je reactie te plaatsen * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.